Σχολική επίδοση και ο μύθος του κακού μαθητή

Σχολική επίδοση και ο μύθος του κακού μαθητή
Πάντα μέσα στις σχολικές τάξεις υπάρχουν οι λεγόμενοι “κακοί” μαθητές, είναιτα παιδιά που στιγματίζονται ως αδιάφορα,με κακές επιδόσεις, ελλειμματική προσοχή,απροσάρμοστα, άτακτα.
Κανένα βέβαια παιδί όταν πηγαίνει σχολείο δεν θέλει να βιώσει απόρριψη και περιθωριοποίηση αλλά θέλει να συμβαδίζειμε τα άλλα παιδιά.
Ένα σχολείο που απορρίπτει έναν μαθητή δεν είναι σχολείο, ένας δάσκαλος που απορρίπτει έναν μαθητή δεν είναι δάσκαλος,ένα σχολείο που δεν σέβεται την μοναδικότητα κάθε μαθητή δν είναι σχολείο.
Η αποθάρρυνση
Όταν ένας μαθητής αισθανθεί οτι δεν τα καταφέρνει αρχίζει να αποθαρρύνεται και σταματά να προσπαθεί βλέποντας τους άλλους μαθητές οτι τα έχουν καταφέρει.
Στην συνέχεια θα αρχίσει με κάποιο τρόπο να προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή των άλλων με αταξίες και φασαρίες γιατίέχει ανάγκη όπως κάθε παιδί την προσοχή.
Αυτό οδηγεί σε αποδοκιμασία και τιμωρίες.
Μετά ομαθητής αποτραβιέται από την υπόλοιπη τάξη ,το σχολείο βιώνεται από τον μαθητή ως ένα πνιγηρό περιβάλλον.

Πλουσιότερη χώρα είναι εκείνη που θρέφει ευτυχισμένους ανθρώπους

Οι μαθητές που έχουν την ενθάρρυνση να είναι ο εαυτός τους θα λάμψουν δημιουργικά σαν ήλιος γιατί αναπτύσσουν την ψυχολογία της νίκης και όχι την ψυχολογία του αγώνα. Δημιουργικότητα σημαίνει να σκέφτεται κάποιος με τον δικό του μοναδικό τρόπο,είναι ομαθητής που δεν συγκρίνει τον εαυτό του με τους άλλους,που δεν έχει ανάγκη να νικήσει κάποιον άλλο.

Αποτυχία
Οι μαθητές πρέπει να μάθουν οτι δεν υπάρχουν αποτυχημένοι και οτι ο καθένας έχει αξία και σπουδαιότητα. Ο άνθρωπος που δεν φοβάται την αποτυχία θα πέσει και θα ξανασηκωθεί, εκείνος που την φοβάται θα μείνει πεσμένος και θα κλαίει.
Οι μαθητές που φοβούνται την αποτυχία μετρούν την προσωπική τους αξία με όρους αναγνώρισης ,ο βαθμός αποκτά μεγαλύτερη σημασία από αυτά που μαθαίνουν και γίνονται κυνηγοί βαθμών.Το κυνήγι των συμβόλων της επιτυχίας είναι ένας λόγος της μεγάλης κατανάλωσης ψυχοφαρμάκων.
Υπακοή
Οι γονείς επίσηςθέλουν τα παιδιά τους να είναι υπάκουα , να κάνουν τα ίδια πράγματα που κάνουν και οι άλλοι να έχουν υψηλές επιδόσεις , να παίρνουν βραβεία ,προσαρμοσμένα δηλαδή στα πρότυπα επιτυχίας.
Η επιτυχία όμως έρχεται φυσικάόταν πραγματοποιουν τα σχέδια της ζωής τους και ασχολούνται με πράγματα που τουςενδιαφέρουν βαθιά και η δική τους εικόνα για τους εαυτούς τους είναι πολύ σημαντικότερη διαφορετικά γίνονται δούλοι των απόψεων των άλλων.
Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι διαμορφώνονται μέσα από την διαφορετικότητα , είναι αντίθετοι στην ομογενοποίηση της κοινωνίας στόχος τους είναι να κάνουν την ζωή μια εμπειρία δημιουργικής κορύφωσης και να απολαμβάνουν τη ζωή τους.
Αποδοχή
Το σημαντικό είναι το σχολείο να αποδέχεται τα παιδιά σαν τέλεια ολοκληρωμένα πλάσματα σαν να είναι ηδη αυτό που μπορούν να γίνουν,καθορίζοντας την μοναδική σε δυνατότητες δημιουργικότητα τους μέσα στην κοινωνία.
Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι απότην γέννηση τους

Είναι σημαντικό το σχολείο να μην καταστρέφει τις ικανότητες των μαθητών για να ταιριάξουν στο εξωτερικό πρότυπο επιτυχίας, έτσι θα γίνουν αλήθεια,καλοσύνη, ομορφιά, θα γίνουν οι καπετάνιοι του εαυτού τους και μέσα απότις δικές τους εμπειρίες θα μάθουν να υιοθετούν υπεύθυνες συμπεριφορές, και θα τα οδηγήσει στην εκλπήρωση των στόχων τους στην ολοκληρωτική δημιουργική συμμετοχή στη ζωή της κοινωνίας.

YOU MAY ALSO LIKE