Αρχική Διατροφή Οι καθοδηγούμενες επιλογές στην εστίαση

Οι καθοδηγούμενες επιλογές στην εστίαση

από Μαργαρίτα Σπηλιοπούλου

 

Πολλά εστιατόρια χρησιμοποιώντας ειδικούς συμβούλους για να αυξήσουν την κερδοφορία τους μέσα τις  λίστες των μενού επηρεάζουν τις επιλογές μας χρησιμοποιώντας πολλά ψυχολογικά τεχνάσματα.

  • Υπάρχει μια θεωρία που υποστηρίζει ότι όσο περισσότερες επιλογές έχουμε τόσο περισσότερο αναποφάσιστοι γινόμαστε. Οι ειδικοί σύμβουλοι της εστίασης υποστηρίζουν ότι οι επτά επιλογές ανά κατηγορία είναι ο ιδανικός αριθμός. Ένα έξυπνα καλοσχεδιασμένο μενού μπορεί να οδηγήσει σε μια διαφορετική επιλογή και λίγο πιο ακριβή.
  • Οι φωτογραφίες ανεβάζουν τις πωλήσεις. Σε πανεπιστημιακή έρευνα που έγινε το φαγητό που συνοδευόταν και από φωτογραφία είχε 70% περισσότερες πιθανότητες να επιλεγεί από τους πελάτες γιατί είναι σαν εκείνη τη στιγμή να έχουν ήδη μπροστά τους το φαγητό.
  • Η χειραγώγηση μέσω των τιμών
  • Οι τιμές υπενθυμίζουν στους πελάτες ότι ξοδεύουν χρήματα. Μια πανεπιστημιακή έρευνα έδειξε ότι αντί να αναγράφεται η τιμή π.χ. 20 ευρώ είναι προτιμότερο να αναγράφεται σκέτα 20 ή 19,95.

Όταν ο πελάτης ανοίγει τη λίστα του μενού διαβάζει πρώτα την δεξιά σελίδα και μετά την αριστερή. Η τιμή τοποθετείται διακριτικά μετά την περιγραφή του φαγητού, ένα τέχνασμα  που επηρεάζει την επιλογή είναι να τοποθετηθεί ένα υπερβολικά ακριβό φαγητό στην κορυφή της λίστας γιατί αυτό κάνει τις τιμές των επόμενων φαγητών να φαίνονται λογικές και άρα επιλέξιμα. Επίσης οι τιμές δεν μπορεί να είναι πολύ χαμηλές γιατί αυτό μπορεί να προσληφθεί ως αρνητικό για την ποιότητα του φαγητού. Μια έρευνα που έγινε ανάμεσα σε δύο ακριβώς ίδια φαγητά αλλά με διαφορετική τιμή το καθένα έδειξε ότι οι πελάτες επέλεξαν το ακριβότερο.

  • Η δομή του μενού. Η δεξιά σελίδα είναι η πιο σημαντική εκεί τοποθετούνται τα φαγητά που φέρνουν τα περισσότερα κέρδη, μετά η αριστερή σελίδα έχει τα ορεκτικά και πιο κάτω τις σαλάτες. Εάν ο επιχειρηματίας θέλει να τραβήξει την προσοχή του πελάτη σε ένα συγκεκριμένο φαγητό το βάζει σε πλαίσιο.
  • Τα χρώματα δημιουργούν αισθήματα και κίνητρα. Έρευνα έχει δείξει ότι το κόκκινο ενεργοποιεί την όρεξη και το κίτρινο τραβά την προσοχή.
  • Μια επιστημονική έρευνα έδειξε ότι όσο πιο λεπτομερής είναι η περιγραφή του φαγητού τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να επιλεγεί, καθώς επίσης και αναφορές προέλευσης και πληροφορίες γενικά που τονίζουν την ποιότητα.
  • Αναμνήσεις , όλοι έχουν το αγαπημένο φαγητό τους, τα εστιατόρια το γνωρίζουν, γι’αυτό υπάρχουν και οι αναφορές σε παραδοσιακές σπιτικές συνταγές.

 

 

 

0 σχόλιο
0

Related Articles

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για βελτιωμένη εμπειρία πλοήγησης. Υποθέτουμε πως δεν έχετε κάποιο πρόβλημα. Παρόλα αυτά μπορείτε να αρνηθείτε οποιαδήποτε στιγμή. Αποδοχή Περισσότερα